[30] Rezeki Sebelum Bulan Puasa..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Dalam seminggu ni, saya memang busy.. Tak sempat nak online, masa rehat hanya digunakan untuk tidur, makan, tonton citer dan keluar ambil dan hantar ke sekolah.. Adik bongsu saya tu memang manja, tiap-tiap pagi mesti dia suruh pergi hantar dia sekolah.. Kalau sebelum ni dia suruh ibu hantar sekarang bila dah kakak dia ada, dah taknak orang lain hantar. Bukan hantar depan sekolah je tapi depan kelas..

Takdelah menarik sangat apa yang saya buat sepanjang seminggu ni tapi ada lah sedikit kerja yang saya buat kat rumah yang dapat mendatangkan rezeki. Kalau dah malas nak keluar, buat dalam rumah pun boleh dapat hasil. Daripada keluar tapi tak dapat hasil..

Alhamdulillah, setiap hari dapatlah untung.. Tak rugi.. Nak tahu apa yang saya buat, saya hari-hari masak dadih dan jual. Sehinggit satu bekas.. Macam-macam perisa ada.. Ada strawberi, bandung, vanila, oren, mangga, keladi, jagung dan lain-lain.. Kalau tak sempat buat siang masa adik pergi sekolah, buat malam lepas adik tidur kalau tak, ada je gangguan alam..huhu..Sabor je.. Dari beli bahan sampai packing saya buat, cuma jual je tak.hehe.

Ni tengah plan nak buat bahulu sebelum puasa, saje nak belajar.. Tapi masa belum ada sebab tengah busy bersihkan rumah..Doa-doalah semoga masa untuk belajar buat bahulu dan kuih tradisonal lain sempat..Barang-barang dah borong aritu kat pasar payang, sabasun dan astaka. Kalau tak jadi, naknya saya nangis satu hari satu malam. haha.

Okla, kesempatan ini saya nak nasihatkan jangan buang masa cuti. Buatlah benda yang memberi kebaikan pada diri sendiri dan orang lain..

"Jangan ada rasa sakit hati"







No comments:

Post a Comment