[56] Rawat penat hati.

Siapa nak bagi baju kat "homeless"??

Angkat tangan, kaki, jari...

Ini merupakan satu fenomena bila buat lawak. Yes lawak sangat.

Apa perasaan bila kita nak buat sesuatu then benda tu tak dapat diteruskan seperti niat yang asal setelah kita work out semampu kita? Ada yang boleh share jawapan kat komen..? Sila kan.. Saya berharap sangat, mungkin komen anda boleh membantu saya rawat hati ni.

Emm.. Memanglah tak baik berperasaan macam ni.. Tak elok untuk diri sendiri termasuk hubungan sesama manusia. Sesiapa yang merasanya pasti faham kan. Bertanya semula pada para pederma yang baik hati untuk tanyakan niat mereka berkenaan barang-barang yang mereka derma dan bla bla bla bla. Itu memang tak berat pun bagi saya. Pergi ambil barang-barang mengunakan kudrat 2 kaki, 2 tangan dan tubuh badan kurniaan Allah pun tak berat pun walaupun terpaksa ulang alik guna bas zon 11 *kaki*.

Kerana..

Semuanya satu sahaja, nak capai satu matlamat...

Tapi semuanya hancur hancur hancur..

When u see all things u collect for several days, it is disappeared... A big box.

So..

I don't know how my feeling now..

Ya Allah, jauhkan aku dari perasaan sebegini. Aku tak kehendaki perasaan ini muncul kerana ini akan menambahkan titik hitam.. Pada Mu aku memohon pertolongan kerana aku tak mampu menolong diri aku sendiri. Amin ya rabbi alamin..

I hope i can be strong.

p/s: kalu kita dah niatkan brg tu utk anak yatim, homeless atau sesiapa sahaja. kita kena pastikan sebaik2nya kerana niat tu sangat penting.. walaupun nampak mudah.

p/s: sesiapa yang nak bagi pakaian terpakai kpd homeless semester depan, blhla bg kt saya.


No comments:

Post a Comment