[63] Just smile and make du'a

Assalamualaikum wbt & Salam sejahtera..


Everyday, kita memang akan terima yang happy yang baik dan tak lupa musibah iaitu yang tak berapa baik.. Begitu jugak saya. sometime i feel so down until i scared to face the next day. i just can smile and make du'a everytime to make sure every second i will go through is the best thing for me even it is really bad to others. Itulah ayat yang saya terkeluar apabila saya muhasabah diri sebentar tadi. Saya tak tahu kenapa kadang-kadang i can't go through problems come to me. Rasa sangat lemah. Yesterday, terima khabar lain, hari khabar lain, esok and next next day, maybe same thing.. Ya Allah, lemahnya hambaMu ini. But i need go through jugak sebab masih bernyawa di dunia ni. Ya Allah.. 

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda: 
"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikitpun." (Hadis riwayat Imam Tirmizi).
 

Ya Allah, aku perlukan kekuatan atas apa yang berlaku padaku. Mungkin kah ini ujian untuk menghapus dosa-dosaku.? Aku mohon Engkau lapangkan dadaku, kuatkan fikiranku, bersihkan rohaniku dan berikan kekuatanMu kpdku.. Rabbana atina fiddunya hasanah wa fil akhiroti hasanah waqina 'adzabannar.. Sallallahu alayhi wa sallam.. Al-hamdu lillahi Rabb'l-'Alamin..

Amin Ya Rabbi Alamin..


No comments:

Post a Comment